2015/01/14

Nya tag igen!

Tjena!

Dödsfall i familjen har en negativ inverkan på motivationen. Jag förlorade en älskad familjemedlem i Oktober och då la jag detta projektet på hyllan lite. Det kändes inte så viktigt just då, helt enkelt. Men nu är det 2015, och Januari, nya tag helt enkelt. Målet är klart framför mig, motivationen tillbaka och fokuset satt på att kämpa.

För det är kämpa som gäller för min del. Är det inte det ena så är det det andra, måste slåss mot demonerna för att lyckas liksom. Har försökt komma igång med promenaderna igen, och jag kan stolt säga att jag har rört på mig nästan varannan dag sedan nyårsafton.

Med undantag för ett bio-besök har jag också återgått till min lchf diet, efter att jag gav upp lite och åt vad jag kände för där i oktober. Men jag är inte arg eller besviken eller speciellt missnöjd med att ha valt att lägga fokus på annat, att jag accepterat läget och gjort vad jag behövt för att klara det. Jag bestämde mig tidigt för att efter nyår tar jag tag i det igen. Och lät mig själv få semester från vikt-fokus. Väl behövd semester. Nu har jag fått ny energi och motivation igen.

Får se hur mycket jag bloggar dock, man vet aldrig, det blir lite som det blir antar jag. :)

Kram på er! // Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar