2014/10/12

Vecka två, strategier

Tjena alla.
Nu har jag en tuff vecka framför mig här. Det kommer garanterat bli vatten och grejer och hur skall jag tackla det mentalt den här gången då? Jag skall helt enkelt köra en ny strategi och se om det funkar.

Den här veckan skall jag testa att se om jag äter för mycket fett, mat allmänt. Jag tänkte se vad som händer om jag ändrar från att äta "tills jag blir mätt" med mycket fett och feta råvaror, till att nu ta bort allt extra fett jag lägger till.

Jag skall fortsätta att ligga på 1:1 i skaldemans ratio, försöka köra så strikt det går också, så nära 0 kolhydrater jag kan.

Jag vill också säga att jag har ju faktiskt ätit lchf under lång tid innan jag började experimentera för att se vad jag kan göra för att optimera min viktnedgång som jag tycker stått stilla för länge nu. Jag rekomenderar inte att man börjar experimentera med kosten som jag gör nu om man inte är trygg i lchf först och kroppen är van och du vet vad du gör. Det kan nämligen vara helt onödiga tilltag att göra!

Dessutom tänker jag försöka låta bli att äta om jag inte är hungrig. Just nu så äter jag en del bara för att jag är van att äta, för att det är gott att äta, för att jag är uttråkad, för att jag behöver pigga upp mig själv. Och det tänkte jag försöka låta bli att göra i en vecka nu. Så _bara_ äta när magen faktiskt knorrar och jag tydligt känner hunger!

Samt: 15 min promenad varje dag.

Jag får såklart dricka vatten och kolsyrat vatten och kaffe så mycket jag vill! Och allt jag äter är mejerifritt denna veckan. (Exklusive smör!)

Sådär. Hårda bud alltså. Nu ser vi vad det blir av detta då. xD

Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar