2014/09/14

Hej alla Goa glada människor!

Idag är en historisk dag, valdag! Sitter här och bryr mig en hel massa, tycker och tänker och känner att det glöder i hjärtat av åsikter. Många saker är viktiga för mig, jämlikhet och rättvisa, feminism och miljön. Idag avgörs mycket! 

Dessutom, så är detta ett nytt försök att börja blogga här igen! Jag har fått många mail av er som ber mig att starta upp bloggen igen, och vi får väl se hur det går! ;) 

Mycket tid har gått sedan jag bloggade här sist, och tankar om kost och hälsa har aldrig slutat intressera mig. Det största som har hänt är nog att jag läst på en hel massa om kost och efter ett långt uppehåll från allt vad bantning och kalorirestriktion heter, där jag också mådde mycket sämre, faktiskt kom igång med lchf igen, och då jag inte längre kämpat emot faktumet att under ett halvår svält mig själv, har det gått bättre. 

Det är inte samma sak att ära lchf som det är att kaloribanta. För mig går det inte lika fort precis. Men den stora skillnaden för mig är den mentala biten, och övrig hälsa. Men vikten går nedåt sakta men säkert! 

Motion är en viktig delv livet. Men jag tror inte att det är bra att så som jag hade det förut träna nästan varje dag och känna stor skuld om man inte klarar av att möta upp sina förväntningar. Jag tror därför att stressfri är viktigare än super tränad. :) 

Hej hopp! 
Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar