2013/08/19

Fortsatt bra känsla

Det har trillat av lite vikt igen.Godisgrisen i mig har inte försvunnit, men jag har i alla fall hållit mig på rätt nivåer i kalorimängd. Det känns jättebra! Och så har det blivit både aktiviteter och promenader. Idag har vi haft jycken på besök här hemma och det blev en härlig promenad runt sjön. En lugn och skön promenad!

Jag har börjat läsa Michael Mosleys bok The Fast Diet, men känner mig en aning tvivlande till ännu en ny metod. Det skrämmer mig att man hunnit testa så många knep. Nu drar jag öronen åt mig så fort något nytt presenteras. Jag har testat att fasta, och det har ju gått, men det blev besvärligt det med. Jag behöver inte besvärligt. Jag får läsa vidare och se vad jag gör. Om fasta har alla de magiska effekterna som de beskriver i boken så låter det ju som något man borde göra ibland. Men... som sagt, jag är lite tveksam till saker som låter för bra för att vara sanna numera.

Ha det fint!
//Hanna-Mirari

1 kommentar:

  1. Jag tror inte det är något negativt att vara kritisk och skeptisk till alla metoder som hoppar upp åt höger och vänster! :)

    SvaraRadera