2013/07/07

Sommar och sol

Ett tag har bloggen varit tyst. Annat har kommit i mellan när det handlat om vikt och träning och mat. 

Resultatet efter en tuff tid på andra plan är en stabilare HannaMirari men en tyngre sådan igen. Höll emot har jag dock ändå lyckats med dock! Som mest gick jag upp till 95,6 kg igen. Men nu när jag känner mig trevande redo för att testa ett nytt försök har jag redan tappat 5,6 av de kilona. Vet inte exakt vad jag väger just nu, men det ligger på runt 90. 

Ny startvikt: 95,6 kg
Invägning 2013-07-07: 90 kg 
Totalt minus: -5,6 kg
Målvikt: Under 70 kg
Drömvikt: Under 60 kg

Så då var det avklarat! Det som fått mig att börja känna inspiration igen är bland annat att jag testat 5:2 fasta. Fast jag gör det gärna oftare än 2 grr i veckan. Allmänt har jag inte riktigt bestämt hur jag vill äta nu, men kalorisnålt och näringstätt känns rätt. 

Dessutom har jag lyckats att springa, för första gången i mitt liv, utan att stanna och hämta andan. Har nu klarat det hela tre gånger 1,66 km ung. Är sjukt stolt ju! 

Jag tänkte att jag skulle sätta upp mål. 
Klara att springa 1 mil (sammanlagt) på en vecka. = 1,5 km varje dag. 
Mellan 6 - 13 Juli då. 

Jag har också ett drömmål att jag ska klara att springa Visby ringmur runt till vecka 32, då jag är där på Medeltidsveckan! Det är 4 km ca om man räknar att man springer till och från muren också. 

Dåså, hoppas jag orkar hålla detta nu! *håller tummarna för sig själv* 
//HannaMirari 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar