2013/02/08

Eko - LOGISKT

Hej! Här ser ni hur det ser ut när jag bloggar. ;P

Jag skrev ju ett långt inlägg om hur kasst det var att jag inte hade råd att köpa ekologiskt. Och det stämmer fortfarande. Men jag har hittat en ny möjlighet att i alla fall ge mig själv större tillgång till alternativ. Även om de är dyrare, så är det i alla fall en del saker som jag har råd med.

Idag så var det mycket att göra. Och efter en händelserik dag så fick jag med mig sambon till vallhalla där vi simmade ihop med mina föräldrar. Det var skönt att komma tillbaka i simhallen igen, även om bikinin nästan orsakade en "bröstchock".... eftersom den är ganska rejält förstor numera. Det blir ny bikinitop i alla fall snart.

 Jag använder ju Balsammetoden, och jag bytte nyligen balsam för jag hittade en sort som jag fått rekommenderad billigt. Och mitt platta menlösa hår såg ut så här efter simningen idag. Ganska roligt att se att det finns faktiskt en hel del vågor och lockar naturligt i mitt hår. Balsamet jag använder heter Såklart! och kommer från Garants klimatsmarta märke.










En Varm Rekommendation - Besök butiken Ekostore i Göteborg. Besök deras Facebookgrupp här!


Vi skulle skaffa en ny datormus åt sambon,
och gick till Webbhallen i Göteborg. Och DÅ HÄNDE DET,
jag hittar stans bästa ekologiska mataffär! Och de har allt man kan
drömma om. Ekologiskt och mjölkfritt och veganskt och vegetariskt
och gud vet vad. Både sambon och jag äter ju "specialkost"... fast olika.
Men här fanns det grejer för oss båda!

 Här är några av mina fynd!! Mer ekologiskt åt folket!


Ekologisk Soya glass

Ekologiskt supergott te

Ekologisk Kokosolja (även om jag hittar denna på ica också)

Mer ekologiskt för den mjölkfria. ;P

Perfekt för Lchf bakningen!

Det blev så här mysigt fredagsmys för oss ikväll. Ekologiskt hela vägen!
Med varsin favorit te-sort i kopparna.
Men jag får erkänna att jag syndade lite väl mycket ikväll. ;P

//Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar