2013/01/09

Jul-kilona borta igen! Redan!

RIVSTART - Dag 4
Jag väger mig ju varje dag. Det är min metod att peppa (fast ibland slår det fel och blir deppa istället också såklart. Men jag har lärt mig och blivit bättre på att hantera viktskillnaderna tack vare det också) mig själv. Och gissa om man blir peppad när man på dag 4 av sin rivstart (och med lchf utan fusk) har tappat alla kilona jag gick upp över jul.

Det är såklart mest vatten som jag gick upp av julmaten, det är omöjligt att jag åt såpass mycket mat att jag åt upp mig ett kilo i vikt per fest dag ungefär. Tänk på det liksom. Ett kilo innebär att jag skall äta 7000 kcal för mycket... per dag. Jag tycker det känns bra att räkna så här. Man kan se skillnad på vattenvikten (som rör sig en del upp och ned) och på den verkliga vikten, som man ser mer över längre tid spann.

I alla fall, jag har 200 gram kvar till att väga det jag gjorde innan jul. HÄRLIGT!

Men vad jag landar på för siffror på söndag får vi se senare. Nu blir det frukost och grejer.
Hanna-Mirari

4 kommentarer:

  1. oh va härligt grattis och fortsatt lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Vad du har varit duktig!
    Jag börjar samma resa som du gjort nu i och med Rivstarten och den här bloggen ska jag kolla i och se hur du har gjort.
    Gillar det där med Visionbord och har en själv hemma, men har aldrig haft en om just vikt och mat. Det ska jag göra en nu! :)

    Ha en jättebra dag! Kram Sussie.

    SvaraRadera
  3. Grattis det är kul när man kämpar och det ger resultat så fort :)

    SvaraRadera