2013/01/12

Inför första vägningen

Det har inte blivit super bra med träningen som jag ville mot slutet av denna veckan. Men jag har i alla fall varit ute och gjort saker varje dag. Det finns flera saker jag känner att jag borde ta tag i nu, som att städa upp lite ordentligare hemma, inte bara småplocka för att förlänga tiden innan lavinen kommer. ^^ 

Men jag övar mig också på att inte ha så mycket prestationsångest. Att ge mig själv tillåtelse att det inte skall vara perfekt. Ett försök att hitta balans. Men rädslan för att inget skall bli gjort och att bergen skall byggas upp igen är också där. Jag verkar bara kunna springa eller ligga ned. Att gå eller lugnt jogga fram i lagom takt, så man hinner med att göra lite av varje är det svåraste jag måste lära mig i år. Men "i'm working on it".

Därför så är jag inte oroad över att jag inte gått de där promenaderna sedan i onsdags. Jag har ju ändå varit ute denna veckan, jag har dessutom tagit itu med massor av annat som legat länge som behövts hanteras.

Och just nu är jag mest av allt superpeppad av Rivstarten2013. Jag har verkligen kommit igång med lchf ordentligt nu. Dels rivstarten, och dels för att helgerna faktiskt är över för ett tag nu så man känner att man hinner åstadkomma något viktmässigt. Att äta lchf en dag och vanligt nästa är inte bra för vattenvikten vill jag lova. Jag tror på goda "startresultat" imorgon. Men jag vill påpeka redan nu att jag vägde trotts allt 81,9 kg innan jul. Och även om jag började efter jul på 85,7 eller vad det nu var.. jag var faktiskt uppe på 86,9 på en kvällsvikt. Jag är osäker på vad som blev det värsta. Men ändå, det är inte så att jag har gått upp så mycket i vikt över jul. Det är mest vatten. Och att det försvinner när man börjar köra strikt lchf det har jag vant mig vid. Det blir så för mig, och det går oftast ganska fort. 2-3 dagar så är vattnet borta.

Så spännande inför imorgon alltså. Hur har min första vecka gått?
//HannaMirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar