2013/01/31

Balansekonomi med Charlie Söderberg

Fick biljetten gratis och tog chansen att gå på seminariet i Balansekonomi med Charlie Söderberg.

Det bästa med det blev faktiskt att "Lyxfällan" Charlie stod och predikade... hör och häpna... Exakt samma teknik för att tänka på rätt sätt, att sätta upp ett mål och bestämma sig för att så ÄR det. Så SKALL det bli, NU ÄR DET SÅ... osv osv osv.

Han sa till och med "ta ut segern i förskott"... Jag gick hem och kände att jag inte hade behövt gått dit, för jag visste ju redan detta. Men jag kände mig också otroligt glad över att ha fått höra samma sak av en annan oberoende källa. Mer vatten på min kvarn.

Men det fanns också lite som var nytt, och de tankarna skall jag suga på lite. Kanske blir det ett inlägg om det i min "pyssel/ekonomi"-blogg sedan. Vi ser.

Det som var dåligt, var att det togs till flera riktigt fula säljknep, och avslutades med ett brandtal om att "om du inte köper den här kursen så kommer du inte klara detta, och du sa ju att du ville förändra dig!" Fy så FULT! Visst, killen döljer inte att han är intresserad av att tjäna pengar, men det gav dålig smak i munnen på mig. Jag vet ju nämligen att han kan stå och föreläsa och säga detta tusen gånger om, men om man tror att man kan betala någon för att den skall "lära dig/ visa dig/ göra jobbet åt dig" så tror man fel. Och det mest skrämmande är ju att tanken som är väldigt enkel egentligen, förpackas på nya sätt, adderas på, drygas ut och säljs i små bitar till hungriga massan. När poängen är... du behöver bara förstå att det enda du behöver göra för att nå fram till ett mål är att, 1. Bestämma dig för vad du vill nå för ett mål. 2. Res dig upp från rumpan och gör något, vad som helst för att ta dig en millimeter närmare det målet. NU. NU DIREKT. 3. Rinse and repeat. Dvs, gör samma sak imorgon.

Börjar man göra så, så kommer alla idéer, tankar, lösningar och nya vägar av sig själva. Man måste bara vara där ute och leta efter dem.

Inspirerad, irriterad, motiverad och nöjd!
//Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar