2013/01/30

Är det mjölkens fel?

Läste i veckan ett inlägg om mjölk och hormoner i mjölken och även massa annat otrevligt som går in i oss sedan. Bara en källa har jag fått, så jag kan inte säga att jag blev källkritiskt övertygad. Men det fick mig i alla fall att ge mjölkfri lchf en chans. Många har sagt att det kan vara mejerierna som är boven.

Jag vet att min bov är att jag får Gluffsgluffs. ;P På kvällen så blir jag ibland sugen och måste äta. Det är inte hunger det är ett annat slags sug. Har testat en massa olika grejer för att bli kvitt den skumma kvälls-reaktionen.

Så denna veckan har jag skurit bort ost och grädde och andra mejerier. Är ingen mjölkdrickare, men har lite grädde i kaffet. Ost däremot har varit min STORA svaghet. Enda jag ätit är lite grädde i kaffet. Lugnet som blev över maten var väldigt oväntat. Det fanns plötsligt en stabilitet i magen. Den var nöjd hela dagen och kvällen när den fick mat i den mängd jag försöker hålla mig till. MEN igår gjorde jag blomkålsmos med lite grädde i..... Och gluffsgluffs! Hallon och mörkchoklad och fläsksvål blev det två timmar senare.

Således, nya tag och ABSOLUT INGEN mjölk från och med nu. Bästa av allt? Jo, mina finnar har försvunnit!!!! Direkt jag slutade med mjölken! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar