2012/11/10

Ett nytt försök

Jag tar det lite lugnt. Säger inte för mycket, men just nu, två dagar efter att jag börjat käka min nya medicin så är det bra, och det går bra med vikten också. =)

Jag kanske vågar starta igång och ta nya tag igen snart. Allt beror på hur bra det går med medicinen om jag har tid och kraft över att fokusera på viktbloggande/ träning/ kost och sådant. Men en sak i taget. Just nu så har jag satt upp en två veckors utmaning.

88 kg
Kanske är det så att man när man tappat bollen måste släppa den helt, och sedan andas ut, ta ett steg tillbaka och när man är redo, ta upp en ny boll, och börja om från början. Jag har inte givit upp målet alls. Ingenstans. Men det är inte alltid lätt att fixa det efter man fallit dit ibland. Inte så lätt som jag vill att det skall vara kanske. Det -är- lätt när man har fått in rutinen och man har klarat många dagar i sträck utan att göra fel, så blir det en positiv spiral, men när man har gjort fel och gör om felen många gånger nära inpå, så är det lätt att tappa hoppet. Jag kände lite så.

Men med medicinen nu, så just nu - känner jag att jag har lite bättre kontroll över socker/ hunger - suget. Det känns som om jag fått lite stöd i det som varit svårast. Eller så blev det bara så för att jag bestämt mig för att det skulle funka. ;P Det kan ju lika gärna vara så.

Med lite is i magen och ett försiktigt pekfinger lyft varnande för att det kan bli annat som måste komma emellan fortfarande, så säger jag - Nu vill jag klämma de sista 20-30 kilona! (vart det stannar är ju lite upp till när det känns som bäst helt enkelt) Mellan 70 och 60 i alla fall vill jag hamna. Inte så långt kvar ju. Så jag skall bita mig fast nu och kämpa. Så mycket jag kan.

//Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar