2012/08/04

Varför inte allt på en gång?

Ett kort inlägg idag, för att det är sent och för att jag är trött. Och tro det! Jag började dagen med en rejäl promenad med mormor som ringde mig på förmiddagen och ville ut och gå. Och det blev även lite joggande under turen med henne. Jag gjorde några löprundor, och överraskade mig själv rejält när jag klarade att springa nästan en hel minut i sträck längre än jag gjort tidigare. Och jag gjorde dessutom om det efter en liten stund igen. Sen hann jag knappt komma innanför dörren innan bror min ringde och ville ha sällskap i simhallen. Och jag slängde mig på cykeln och drog dit sedan. Jag hade ju kommit igång. Och därmed blev det nästan en och en halv mil på cykel och 2,3 km simning. Att det bara blev strax över 2 km skyller jag på brorsan som dels stör fokuset, för det är lite stressande att hålla koll på honom också, och dessutom är det hans fel att jag nu lagt massa energi på både hastighet och teknik, och det har gjort mina längder mycket jobbigare. Idag fick jag till sist en riktigt bra genomgång av hur jag skall göra med fötterna i bröstsimmet, eftersom jag har lite ben-kontroll problem. Men tack brorsan som är både bra på att förklara, peppande och glad att simma med.

Ha en skön kväll alla, NU skall jag sova! 
//Hanna-Mirari

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med en regäl genomkörare idag! Bra jobbat ju =D Hoppas det ger fina resultat på vågen =)

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt jobb du har gjort, både med dagens motion och med vikten.
    Det är ett tufft jobb, jag vet! Jobbar själv med den i h när jag började vägde jag närmare 130kg. Idag efter viktökning pga av skada och ja, ätande förstås står jag nu på 112. Men inte så länge till för nu djävlar ska fläsket bort, jag kommer följa dig för att se dina framsteg och även för att peppa mig själv!
    Heja dig!

    Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va kul med nån som kämpar också! Vi är ett team vi som slåss för vår hälsa här! Det är amazing att se! GO GIRL!

      Radera