2012/08/23

Urk! Jäkla lingon...

Jag gnäller nu, men det känns helt ok att gnälla ändå. Ibland får man! Men ja. Urk och blä för vattenvikt. Jag avskyr det! Varenda jäkla månad så kommer den smygande. Det är plötsligt så märkligt att man går från att droppa vikt i god takt som man vill ha det, till att poff, plötsligt stå helt stilla, och sedan smack, så har du gått UPP två kilo fast du gjort allt rätt! Jag undrar HUR mycket vatten jag dragit på mig denna månaden egenligen, för jag har verkligen skött mig fint nu, och har ändå plus två kilo, fast jag tycker att jag borde ha tappat typ samma mängd denna och förra veckan, så duktig som jag varit. Följden blir alltså att jag för att det skall stämma måste ha fyra kilo vatten på mig eller mer. Hoppas allt det försvinner om några dagar när lingonveckan är förbi.. XD As if jag skulle tappa fyra.. nej.. jag går väl ned till det jag vägde innan mensen istället... Urk.

MEN jag är gnällig nu. Jag kommer snart att repa mig och komma ihåg att tänker jag så här så kommer det bli så också. Måste läsa mantrat - titta på the secret och hitta grundinställningen igen. Det är inte som att jag tappat den, men man måste påminna sig själv. Varför gör jag det här egentligen? Vad är mitt mål?

Jag hade många strategier innan, som fallit bort lite nu allt eftersom jag klarat mina första delmål. Jag är redan halvvägs, så mina strategier har verkligen funkat! Så jag borde ta tillbaka dem nu när det känns som att jag behöver dem igen. En strategi var att se till att komma ut ur huset varje dag - det gjorde jag med en fotoutmaning ihop med Jenn. Så nu satte vi igång idag igen för att köra ett tag igen. Det är jättekul! Och sedan har vi delmålen och belöningarna och önskelistan.

På promenad med mamma!
Min höst kommer förhoppningsvis innebära att jag får tillgång till mer motion och billigare. Jag har koll på sakerna och kommer förhoppningsvis snabbt att få både gym och sim kort. Jag har även nu en kontakt med en sjukgymnast som stödjer mig, jag har ett FaR (Motion på recept) nu också. Och jag jobbar för att få bra blodtryck så att jag kan ta adhd-mediciner utan att det är någon fara för mitt hjärta. Förra mätningen var jättebra - så jogga och promenera och cykla och simma har hjälpt, eller så är det bara så att jag blev mätt med rätt storlek på bandet och att jag fick vila en stund innan jag fick ta trycket. Men oavsett, det är skönt att ha mätt bra nån gång.

Men nu skall jag fundera lite på önskelista - fler delmål och belöningar!
//Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar