2012/08/29

Morgon-jogg!

En aning förvånad över att jag kom ut!
Yes. Idag gjorde jag det. Min sambo vaknade tidigt och råkade väcka mig samtidigt. Och nästan utan att tänka på det så hade jag dragit på mig träningskläderna, satt in nya intervaller i Runkeeper och vips var jag utanför dörren. Något jag läste nyligen påminde det mig om - träna så tidigt på morgonen att kroppen inte hinner fatta vad du gör? Nått sånt blev det idag. Kanske var det för att solen lyste som jag kom ut, men det kändes som om det solsken som lyste på mig för en stund sedan när jag gick ut sög upp alla regnmoln i mitt huvud också. Jag är en soldyrkare! I alla fall så känns det jättebra att ha tagit sig ut på joggingtur. Jag är stolt över mig själv igen, att jag den här gången klarade att springa intervaller med 2 minuter jogg och 1 min 30 sek gå. Det är en stor förbättring från tidigare 1 min jogg, 2 min gå. Nu joggar jag mer än jag går! Men det jobbiga är inte att jogga i 2 min, inte egentligen. Det är att knäna börjar göra ont fort, mycket fortare än jag blir trött. Jag har jogget/ springet i kroppen, är tränad nog att klara mycket mer, men knäna fixar det inte. Jag vet ju detta sedan innan, men det är lite frustrerande ändå. Jag vill ju klara att jogga! ^^

Men det här är enligt planerna, 30 min jogg två gånger i veckan, det betyder att jag skall jogga på lördag eller söndag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar