2012/08/16

Mått och längd och sånt.

Eftersom någon frågade det så skriver jag lite om det här istället. Det känns som att jag glömt att nämna det och det kanske är intressant för någon, vem vet. Men här kommer lite av mina mått och min längd och vikt och bmi och allt sånt. Även om jag varje vecka uppdaterar det här på sidan för Viktutvecklingen så kanske inte alla kikar där jämt.


Datum: 2012-08-16
Min längd: 167,5 cm lång.
Min nuvarande vikt: 95,1 kg.
Min nuvarande BMI: 34,10


Mina mått: (och nu har jag mätt utan att dra åt hårt - som jag gjorde tidigare. Det känns ok att mäta "rätt" nu.)

Byst: 95  (Start: 114 cm)
Under byst: 79 (Start: 95 + cm)
Midja (mätt i navelhöjd): 76 (Start: 100 cm)
Höfter (magvalken - 10 cm ned från midja): 97 (Start: 125 cm)
Stuss (över rumpan - 10 cm ned från höftmått): 106 (Start: 129 cm)
Lår: 62 (Start: 82 cm)
Vad: 44,5 (Start: 50 cm)
Fotled: 23,5 (Start: 25,5 cm)
Arm: 32 (Start: 42 cm)
Handled: 15 (Start: 16 cm)
Hals: 32 (Start: 36 cm)

Vet inte om det är normala siffror för min vikt eller ej. Men ja. Kommentera gärna om det, så man kan jämföra lite!
// Hanna- Mirari


2 kommentarer:

  1. Låter bra tycker jag. Dina mått är mindre än de senaste jag tog när jag vägde 88 kg, men du var mindre från början så jag har massa extrahud (det kanske du ocksp har =O) och jag är kortare än dig ca 10 cm. Tycker i alla fall det låter bra. Du är mycket liten upptill också. Sååå duktig är du också!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så söt! Både utseende och personlighet! <3 på dig! Jag tror du är right-on på det du säger. Jag har inte fått stora problem med extra hud ännu. Det är lös hud lite, men det känns att det finns en hel del underhudsfett kvar i den huden och det inte bara är skrumpet, så det finns hopp om att det kommer bli bättre här. Brösten är egentligen det stället som är värst, de var så enorma innan, och har minskat så mycket, så det är en del löst där. Men magen känns som om den drar ihop sig faktiskt. Jag tror att träning hjälper huden att dra sig samman, det kommer säkert att bli så för dig med, även om du hade mer hud att dra ihop så det tar kanske lite längre tid bara. Det tror jag! Man blir aldrig av med tigerränderna har jag hört, men det känns som om huden har förmågan att dra sig samman ändå. Jag är en ganska typisk Päron-form här. SÅ rejält med rumpa och liten överdel. Men man är som man är. Kram! //Hanna-Mirari

      Radera