2012/08/30

Kundalini yoga


Idag flyttade min bror och jag och sambo plus min brors kompis kämpade med lådor och även att plocka ihop det sista i hans lägenhet, så det blev träning nog egentligen. Var helt slut efter alla tunga lådor och trappor, jag vill inte tänka på att när vi åkte från brorsan så var det heller inte helt klart, utan soffa och andra lite tyngre möbler behövde fortfarande flyttas! Men men.

Jag kunde i alla fall gå på Kundalini-yogan andra veckan i rad nu. Och det är en lugnare lite annorlunda form av yoga. Jag vet inte nog för att beskriva den bra ännu, vad skillnaden mellan denna och annan "Vanlig" yoga är. Men det är ännu inte så mycket fokus på att det skall vara ansträngande och mer fokus på avstressning och andning. Även om det under vissa stunder är en aning ansträngande såklart. I alla fall mysigt, men svårt att slappna av har jag i "vilan". Men det är en speciell känsla som drabbade mig idag, och det är känslan av styrka och kraft i musklerna, spänst och rörlighet, att jag har muskler som liksom gör mig smidigare, det KÄNNS på nått sätt. Jag tror också att när man har mens och innan mens så blir man stelare och tappar styrka och form och så, det märks tydligt att det är tyngre att jobba när man har mens eller pms. Men när man slipper det, så är det en frihet och spänst känsla i kroppen. Härligt!

Det enda jag önskar är egentligen att det skulle vara en aning mer ansträngande så att man fick känslan av att man verkligen arbetat igenom kroppen också. Men det har utlovats att det skall komma.

//Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar