2012/08/26

Full rulle

Jag och sambon har tagit en liten semester från datorerna. För hans del är det en större grej än för mig, han sitter mer och spelar spel än jag gör nuförtiden. Men jag har spelat en massa tidigare. Ofta känner jag numera att när jag sitter vid datorn långa perioder - förutom att mina ben lätt somnar och jag får ont i ryggen av att sitta här, så är det som att datorn stjäl mitt liv, min tid. Allt jag vill göra på riktigt försvinner när jag sitter vid datorn och gör saker på låtsas. Att spela spel, eller se på teve eller se en film är helt okej, men för min del så har det aldrig varit lätt med måttfullhet, och jag gör allt eller inget. Jag tycker att om man bara har några timmar att slappa och slå ihjäl så är de där nöjena så goda som alla andra. En regnig dag så kan man lika gärna välja att läsa en bok, som att se en film eller spela ett dataspel. Men jag har slösat bort tillräckligt av mitt liv framför datorn och teven nu.

Idag så besökte jag och Alex ungdomshjälpen på morgonen, underbar loppis med massor av saker och det blev en golvlampa, en cykelkorg som jag planterat i, och en och annan annan liten pryl. Det börjar se fint ut på vår uteplats igen, eftersom jag ägnade stora delar av dagen igår åt att städa där ute, och vi städade dessutom hela lägenheten jag och sambon och tvättade - och dessutom så fick jag med mig honom på cykeltur till stan för att träffa Alex och Johan för en promenad i trädgårdföreningen, rosorna var helt otroliga. Jag ville typ plocka dem och ta med dem hem, det var svårt att slita sig! Sedan blev det en liten fika också.

Idag fortsatte jag med att ta en promenad i solen som lyste ganska skönt faktiskt, och gick 2 timmar - klarade av 12,5 km på den tiden. Det blir längre nu om jag skall gå samma tid som jag gick innan. Men det är nog ganska bra att ta en 2 timmars promenad ibland, även om den blir längre än den gjorde innan. Det är ju tiden som räknas mer än hastigheten eller hur långt man rört sig.

Det började rinna av lite vatten idag också, jag har inte kommit ned hela vägen och tappat allt ännu, men har jag TUR så rinner resten av min snart så jag kan känna att jag kan jobba vidare emot målet. Jag visualiserar mig siffran 91 kg i huvudet nu. Och 93 kg också - som är nästa kg ned. Jag tänker som att jag levlar (ett arv från min dataspels/rollspelsbakgrund) och 93 kg - så blir jag lvl 32.

Nu skall jag sova - Godnatt alla!
//Hanna-Mirari

2 kommentarer:

  1. Måste tipsa dig som går så mycket, om du inte redan vet. Det finns en app som heter "gå för hjärtat" och för varje km man går skänker Becel (tror jag) 1 krona till hjärtkärlforskningen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter ju bra, men jag vet inte om jag kan med att "stödja" Becel... eftersom jag inte är direkt pro-margariner eller lätt-fett produkter. Även om jag ÄR för hjärtforskningen... får fundera på det lite. Tack för tipset!

      Radera