2012/07/14

Styrketräning och löpning

Idag så vågade jag och min sambo oss iväg för att utforska en styrketräningsplats utomhus som finns i anslutning till Skatås. När vi kom dit så instruerade min älskling mig i vad man gjorde och hur, och jag imponerade på mig själv och honom när jag klarade så mycket mer än jag trodde. Jag gjorde bland annat 65 situps (och det kändes inte som jag hade nått max där heller) och jag gjorde några armhävningar och jag gjorde massa andra övningar. Och sedan så övertalade jag sambon min att vi skulle ta och göra löp/jogg intervaller runt 2,5:an som går där uppe. Och det klarade vi av fint med. Plus cyklingen till och från skatås då. Det blev ändå inte lika hårt pass idag som jag annars brukar ha, men det var väldigt roligt att träna med min älskling som hejade på mig både i joggandet och i styrke-tränandet. Det var så kul att vi bestämt att vi skall göra om det redan nästa vecka. Och jag har äntligen kommit igång med mina första stapplande steg emot de där 5 km som jag vill kunna springa. Jag hade tänkt köra ett kortis pass runt den där 2,5 kilometaren tills jag klarar att springa den runt. Låter det rimligt? Kanske kan man varva mellan den och 5:an sedan medan man tränar upp sig, för att hinna springa lite mer under passet? Jag planerar fortfarande här märker jag.

I alla fall, för den som inte vill följa schema, ha planerade datum eller tider som jag är, så går det faktiskt ganska bra att planera min träning i förväg. Jag har bara satt ut planeringen som en tanke, och inte som ett måste. En arbetsplan som kan ändras efter behov, ja, förutom om det är bokade pass, då man ju inte kan ändra så mycket.

Om träningen så finns det inte så mycket att säga längre, jag tränar olika saker varje dag: Tar en vilodag då och då, men inte så hemskt ofta. Fast jag byter träningsform nu varje dag så att jag vilar visa muskler från en sorts träning och kör en annan den dagen istället. Och sedan så kör jag ju inte slut på mig själv varje dag längre alls. Utan de passen blir de som jag bokat på gym, dem passen tar jag ut mig på. Medan daglig motionen mer gör en skönt trött och inte superutmattad.

Kram på er! Och särskilt mycket pussar till min älskade E! <3
//Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar