2012/06/13

Tillbaka till Hemligheten igen.

 Efter lite eftertanke så insåg jag att det var dags att ta mig i kragen och titta på The Secret igen. Det är i och för sig så att jag gärna inte tittar för ofta på den. Ser man nått för ofta sliter man ut det. Men jag har varit så gnällig och negativ den senaste tiden och det jag insåg när jag väl tittade på the secret var att jag tappat grund poängen med det jag håller på med. Jag skulle ju inte fastna i ett ekorrhjul som tvingar mig att motvilligt utföra uppgifter jag inte njuter av. Jag skulle njuta av mitt liv, med eller utan vikt nedgång. Jag skulle dra till mig hälsosam mat och ett hälsosamt liv, inte tvinga min kropp att göra saker den inte är redo för. Att promenera varje dag är jätte bra. Och min kropp har lyckats med det fantastiska att gå ned nästan 20 kg på två månader.



Det är alltså dags för lite eftertanke och TACKSAMHET. Jag har gjort något helt otroligt, och min kropp förtjänar lite vila om den behöver det. Jag tänker inte tvinga den mer. Jag tänker luta mig tillbaka, äta bra och promenera som jag brukar och låta min kropp besluta vad den vill. Jag har trotts att jag väger ganska mycket fortfarande ändå gått ned från storlek 54-52 till storlek 46-44 på underkroppen. Och på överkroppen så har jag gått från storlek 52-50 till storlek 42-40 (armarna är lite större än så fortfarande). Alla mina kläder hänger. Jag har väldigt få kläder som fortfarande sitter tajt. Det enda tajta jag äger är mina träningskläder, som är så underbart bekväma att jag gärna hade levt i dem. Jag ser på min kropp, som jag tog foto på idag när jag var ute på dagens promenad och är så hemskt tacksam och stolt. Jag har muskler och styrka och ork jag aldrig haft innan.

Men nu är det dags att gå tillbaka till att ha roligt. Jag skall inte missa att njuta av att se världen, att gå ut och fota vackra saker, som jag gärna missat senaste tiden, då tiden och längden på passet varit viktigare. Det är inte viktigt, inte just nu. Nu är det viktigt att jag har trevligt, att jag njuter av mitt liv. Varför gör jag detta? Jo, för att jag vill leva, och njuta och springa och leka. Jag vill orka vara social och stärka min självkänsla och mitt självförtroende.

 Så - jag skall ta mig själv tiden att se världen omkring mig. Jag skall inte oroa mig för att jag gör fel på olika sätt när kroppen inte gör som jag "tycker" att den borde. Det är bara att acceptera att jag inte har kontrollen över det. Jag har bara kontroll över vad jag gör varje dag, och vad jag äter. Och jag kan bara göra mitt bästa.

Kram kram // H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar