2012/06/07

Sambos nya cykel

Vi fick tag på en cykel! Min stackars tappra sambo fick åka buss för att testa och pröva cykel när jag hittat en säljare. Han blev nöjd och skulle nu ta sig på cykel hela vägen hem! Jag gav mig ut för att vara solidarisk och möta honom halvvägs var tanken. Han cyklade helt knasigt och vi missade varande såklart! Han hade ingen karta eller nått, och jag hade karta. Hehehe. Efter många om och men är vi ändå båda hemma efter strapatserna och nu är vi en två cykel familj! Nu är det cykelkorg/ väskor/ gummisnoddar/spännband/ cykelhjälmar/ cykel lås/ ev en ny mjukare sadel och lite fix med olja och styre på min cykel som behöver fixas. Och jo, jag behöver pumpa däcken på min cykel igen! (undrar om det är nått punka på däcken? eller om det bara är jag som är tung och pressar ur luften ändå?)... så lite mekande, och vi kan ju redan nu ge oss ut på gemensamma cykelturer om vi vill! Perfekt!

Jag har drömmar om tältande och cyklande i sommar! Cykla och tälta och elda vid en sjö och bada mitt i natten! *drömmer sig bort*
//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar