2012/06/21

Min första riktiga skada.

Jag var orolig för att jag skulle få problem med knäet, MEN jag hade aldrig trott att det skulle vara höfterna som fick mig att halta fram. Jag märkte idag på vänster sida i höften när jag gick att det liksom klickade till lite i höften och gjorde otrevligt ont. Det var inte en panikfarlig smärta som så, men det var ändå ganska obehagligt att känna det. Och sedan var jag tvungen att tänka på hur jag gick så jag inte vred höften för mycket, ansträngde den för hårt resten av vägen. Det var gassande sol dessutom så det kändes som om jag gick dubbla sträckan jag gick (ca 8,5 km gick jag). Men det här med höften oroade mig.

Jag googlade problemet och oavsett vad det är för fel - så rekommenderades det vila och byte av träningsform ett tag. Jag fick inte vidrigt ont, men min kropp är stel och motvillig och knäna tar mycket stryk av all den träning jag gör hela tiden. Så jag erkänner mig besegrad av min kropp för ett tag framöver nu. Jag kommer att dra ned träningen till kanske 4-5 gånger i veckan? Beroende på hur min höft känner sig, och försöka simma och cykla mer än jag går. Jag behöver en förändring för huvudet också nu. Det enda jag håller tummarna för är att jag inte skall sluta gå ned i vikt fast jag inte tränar lika mycket några veckor framåt. Men kroppen behöver vila och läka lite. Sedan kan jag komma igen starkare igen efteråt.
//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar