2012/06/08

Lufsa?

Jag hörde det på teve, morgon teve. Att lufsa istället för att springa eller jogga. Jag är rädd för mina knän, vet inte om det är bra att springa över huvud taget. Men jag måste göra något för att öka motståndet. Så jag testade att lufsa istället. Jag tolkar det som att jag joggar/springer fast i typ gångtakt. Den enda skillnaden är att man går upp på tå lite som man gör när man joggar eller springer och rör sig framåt på det sättet.


 Jag joggade alltså sjukt långsamt. Men skillnaden mellan att lufsa och gå var otrolig. Dels gick det ändå fortare än att gå, fast jag verkligen verkligen kämpade med att hålla lägsta möjliga takt. Det var svinjobbigt att klara mina 2 minuter åt gången. Intervallerna blev av sig själva rask promenad i 4 min och 2 min lufsande. För det gjorde ont i min ena benhinna i början och det gjorde mindre ont om jag joggade än när jag gick. Efter ett litet tag av lufsande och promenerande så försvann dock känslan i benhinnan. Jag tror det bara var så att jag hade lite väl stumma ben i början och jag pressade på för fort. Jag gjorde halva min promenad (första timmen) med intervaller, och andra timmen så gick jag bara raskt. Det var ändå tillräckligt för att göra mig helt slut efteråt! Vilket är vad jag ville ha! Härligt!
Och här är några nya bilder på mig också.
//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar