2012/06/24

Fångad i vila...

Det är bra att vila, jag måste vila. Jag måste ge kroppen en chans att återhämta sig. När jag lärt mig acceptera det så blir det säkert jättebra. Jag är lite skum kanske, men för att ha gått från att ALDRIG röra på sig över huvudtaget till att göra det 2 timmar om dagen på tre månader så kanske det förklarar dels min okunskap om hur man tränar, och dels min rädsla för att vila skall innebära att jag ger upp. Jag har tränat varje dag för att se till att fortsätta träna varje dag.

Det har dock orsakat mig lite skada tillslut. Nu går väl det här lilla höft gnället över med lite vila och lugn och ro. Jag tvivlar på att det kommer vara något varaktigt. Men det är kanske när man ser det med egna ögon som man fattar att man måste göra på något annat sätt. Dessa dagar av vila har också varit jobbiga för att jag blir så rastlös om jag inte får göra något under dagen. Men det har också lett till att jag fått lite tid att tänka över vad jag gör, och hur jag gör det.

Jag är otroligt kass på kosthållning. Jag kan äta lite mat, eller mycket mat. Men har svårt att välja vilken mat det skall vara på ett tillfredsställande sätt. Jag säger inte att jag är vidrig och gör förfärliga saker emot mig själv, jag gör helt enkelt så gott jag kan. Men det vore ju bra om jag kanske lärde mig något om detta medan jag pysslar med saken. Jag vet att jag kan motionera och träna också kanske, jag har koll på det. Jag slutar inte vilja göra det för att jag vilar i några dagar heller. Så förutom att jag vill lägga upp en liten slags träningsplanering framöver, något slags schema att följa (utan att jag MÅSTE följa schemat, men så jag har koll på ungefär vad jag skall göra under en vecka) så vill jag fixa så att jag äter bättre och rätt.

Som ni säkert ser i bloggen så funderade jag över lchf. Jag vet fortfarande inte hur jag skall göra. Jag kan ändå inte förändra min mat ännu. Jag måste vänta till nästa månad.

//många kramar //h-m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar