2012/06/02

Dubbel träning - första gången

Jag har tidigare några gånger delat min mil-promenad i två och stannat halvvägs för att hälsa på min mormor och morfar. Då har det blivit två träningar. Men idag så var det första gången jag verkligen körde två separata pass, så att jag tycker det. Först så cyklade jag till stan, handlade månadens lager av "bantningsnuddar" hehe. Och cyklade hem igen. När jag väl var hemma så kände jag mig så stark i kroppen och förmodligen hög på adrenalin eller nått så jag var säker på att jag ville göra något mer. Jag käkade lite, vilade mig en liten stund och tog det lugnt och sedan så kände jag, nej. Jag vill fortfarande ut igen. Jag går en "liten" promenad. Väl ute så förvandlades den "lilla" promenaden till min vanliga mil-runda. Ok en ny mil runda, som jag hade försökt att gå häromdagen från ena hållet, men misslyckats och gått fel, så nu testade jag att gå den från andra hållet för att hitta rätt väg (som jag hade planerat den rundan på shapelinks karta). Och jag hittade VÄRLDENS mest oväntade skidbacke! Haha. Jag visste inte att vi hade skidbacke och lift och allt bara några km från vår lägenhet. Visste att vi hade en skidhoppningsbacke i området, men inte en riktig skidbacke?! Det var Brudarebacken jag hade hittat. Hehe. Jag tog mig runt på normal tid och gick 11 km förutom min 16 km cykeltur på förmiddagen. Nu så här på kvällen så känner jag mig härligt utpumpad, mätt efter en go middag som jag vågade unna mig efter dagens strapatser och otroligt stolt. Jag blev extra glad när jag såg stegräknarens resultat för dagen. 34.894 steg. Det är 35.000 steg typ! Jag är förvånad och superglad över den prestationen!

Och det som hägrat i mitt sinne hela dagen är den härliga känslan jag fick av att simma igår. Jag har fast cyklande och promenerande är härligt ändå känt en stark längtan efter att simma igen. Det kommer nog inte att gå att hålla mig borta från bassängen länge nu när jag fått smak för det. XD

Och något som är viktigare än mitt våldsamma skryt här! Jag har fått massor av fina människor som säger massa fina saker, som verkligen peppar och hejjar på mig. Och jag ville bara säga till alla er som hejjar på mig, tack så hemskt mycket! Ni vet inte hur mycket det hjälper mig att känna att ni alla är med mig och tänker på mig och hejjar på mig. Utan ert stöd och hjälp hade jag kanske inte orkat fortsätta, vissa dagar har några av er varit där och verkligen på bästa sätt påmint mig om varför jag gör detta. Ni är fantastiska som ger så mycket till mig. Jag blir också otroligt rörd när jag får veta att någon börjat träna eller röra på sig, eller kanske börjat något annat projekt och sedan säger till mig att jag inspirerat dem. SHIT vilken komplimang det är att få veta att någon läst något jag skrivit och sedan faktiskt tagit steget för att göra något själv! Jag tror och skickar allt jag kan i energi och tumhållande och hejjande tillbaka till er. Jag vet att ni kan göra det. Jag vet för jag kan. Och kan jag, så kan du/ni!

STYRKA och KRAFT till er alla! VI KOMMER ATT FIXA DETTA! =)
//H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar