2012/05/04

Summering av första månaden.

Jag tänkte lägga ut lite mått nu. De här måtten är färgade av min optimistiska natur, så ta dem med en nypa salt. Jag mäter ganska så tajt omkring mig själv. Men det är lättast att göra så tycker jag. Dels så ser jag skillnaden snabbast då, eftersom jag inte kan mäta mindre än jag faktiskt är runt om om jag mäter hårt. Och siffrorna ser trevligare ut. Och jag är ju helt inne på det här med att "lura mig själv". Så det är en teknik. Jag mäter mig själv ungefär så hårt som ett tajt plagg skulle sitta på mig. Och iom att man är ganska fluffig så är det mindre variationsmöjligheter i att man mäter olika hårt olika gånger och blir nedslagen för att man har mer cm plötsligt en dag fast kanske inget sånt har hänt. Huvudsaken är att man mäter sig själv på samma sätt hela tiden! Sådär.

Jag var lite intresserad av vad måtten på en storlek 36-38 var ungefär så jag hade något att jobba emot i siffror. Att bara jobba emot en siffra som inte är sagd känns lite hopplöst på något sätt. Man har ju inget mål alls då. Så jag hittade lite siffror. Jag använde dels måtttabeller, men jag ville ha mått på arm och lår och vad också så man hade lite koll på de sakerna också. Och så staplade jag upp allt. En del av startmåtten är från olika månader och så, jag var ju så kass att jag inte mätte mig överallt när jag var som fetast utan började mäta vaden och låret först senare. Men det får duga.



MÅTT_MÅL OCH FRAMGÅNG SÅ LÅNGT: 4 maj 2012
Mål mått, (cm kvar till målet, start cm, cm att tappa totalt, cm tappade hittills).

Byst: 84-88 (14 cm kvar) (Start: 114 cm, Totalt att tappa: 26 cm, Tappat: 11,5 cm)
Midjevidd: 69-72 (12,5 cm kvar) (Start: 100 cm, Totalt att tappa: 28 cm, Tappat: 15,5 cm)
Stussvidd: 93 - 96 (21,5 cm kvar) (Start: 129 cm, Totalt att tappa: 33 cm, Tappat: 11,5 cm)
Överarm: 29,5 cm (7,5 cm kvar) (Start: 42 cm, Totalt att tappa: 12,5 cm, Tappat: 5 cm)
Lår: 56 cm (13 cm kvar) (Start: 82 cm, Totalt att tappa: 26 cm, Tappat:  13 cm)
Vad: 37 cm (11 cm kvar) (Start: 50 cm, Totalt att tappa: 13 cm, Tappat: 2 cm)

Så det har ju hänt en hel del sedan jag började! Bara att fortsätta. Idag så insåg jag att jag nu är nere på storlek 44 på överkroppen. (om det inte vore för mina armar som ju är lite fetare än så fortfarande, men toppar utan ärmar går fint! WOHO!)

1 kommentar: