2012/05/30

Stilla... som en död fisk...

JAG VILL INTE STÅ STILL I VIKT LÄNGRE!
Jag har stått stilla i över en vecka nu. Och jag har inte gjort något fel, eller annorlunda från tidigare. Jag rör på mig, jag äter rätt, jag gör samma som tidigare. Och jag vet att jag stått stilla innan, men det har oftast gått över på några dagar. Att stå still är mentalt uttröttande. Det är vidrigt. Det enda jag kan göra är att tvinga mig själv att ge mig ut och gå min runda varje dag, att försöka käka rätt fortfarande. Fast själva frustrationen över att inget händer faktiskt känns som en fälla i sig själv. Man blir besviken och då vill man äta mer. Man bryr sig mindre för man blir sur för att man inte får som man vill.

Metaperspektiv : Se på dig själv, se vad du gör. Och låt inte denna dumheten fälla dig. Att äta rätt och röra på sig kommer att tvinga kroppen att gå ned i vikt tillslut igen. Det är omöjligt att inte förbränna kcal när man gör det jag gör.

Ähh. Nu går jag och lägger mig - jag är förbannat stolt att jag klarar av att ta mig igenom detta. Att jag trotts mitt gnäll ändå går ut på mina promenader och inte faller för frestelserna fast de är oootroligt frestande. ;P (Bättre att vara stolt över det jag klarar än att fastna på det som går dåligt.)

God Natt på er! //H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar