2012/05/12

Kläder och sånt

Jag har kommit ungefär en femtedel av min resa. Fyra femtedelar kvar alltså. Och det har gått fort. Och kanske har jag även blivit mindre än min vikt säger eftersom jag troligen bygger en hel del muskler. Det känns så i alla fall. Så då leds jag vidare in i ett roande problem. Det är kläder. Jag har nu letat igenom mina gömmor och hittat ett par jeans i storlek 42 (största jag hittade som är mindre än 46) och det är ju ett tag tills jag är nere där. Jag har även några 38 or som jag fått av syrran. Det är bra med jeans för de är skoningslösa när det gäller storleken. De töjer sig inte så lätt, om det inte är stretch jeans. Så det är bra att sätta ett par byxor som mål. Och jag älskar jeans. Jag drömmer om att kunna komma i ett par nätta tajta jeans. Hehe. Men det är ju ett litet gapp i min garderob. När man går ned i vikt så vill man gärna ha något att prova emot så man kan se om det händer, det måste vara stort nog att du kan ta på det, men tajt nog att du måste kämpa för att kunna använda det. Och jag kämpar fortfarande emot 46orna, mina shorts. Som jag ju kunde stänga nu, men de sitter fortfarande för tajt för att det skall se bra ut, och vara bekvämt. Medan mina 48or till jeans börjar sitta lite löst runt höften men sitter bra på resten av låren. Och - nu - inte nog med att jag slitit ut alla mina leggings, alla mina leggings är förstora nu. Jag har dock hittat mindre mjukisbyxor som jag hade när jag jobbade, som är tåligare än leggings som jag tränar i nu. Tack och lov för min mamma som gav mig tre par av dem. De är inte direkt sköna men det hade varit omöjligt att gå ut utan dessa byxor. Jag kommer i mer och mer plagg som ligger lagrade oanvända i min garderob och så. Jag kan nästan inte VÄNTA tills jag är normal-stor och normal-viktig så jag kan skutta runt i alla kläder jag alltid drömt om och aldrig kunnat ha! DÄR är motivation om något!
Puss och kram //H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar