2012/05/10

Fönstershopping

 Idag är den 10 maj. Det är min planerade ätardag och min och min sambos två och ett halvt års dag. Så jag tänker käka något riktigt gott och jag tänker njuta av det. Det blir min favorit pizza, bara för att jag aldrig annars käkar pizza numera och jag längtar efter det ibland. Jag hade tänkt så fint att jag ändå skulle försöka gå 15 000 steg så jag förbränner den där pizzan ändå. Men tyvärr, det är storm, värsta ovädret på sjukt länge. Lite regn är väl ok egentligen. Jag har ju klarat mig fram i sånt innan. Men jag testade lite genom att ta mig till stan och träffade fina A där vi sprang runt och fönstershoppade och snackade mode och jag tror jag suktade en hel del efter massor av fina skor. Men jag insåg väl att trotts att jag hade paraply med mig så kom ju regnet underifrån, eller det blev rekyl när man skulle ta sig den korta biten mellan Nordstan och bussen så man blev helt drypande ändå! Så jag skiter i promenaden idag. Det är inget att göra åt. Jag kanske kan försöka stå här hemma och stampa eller göra lite zumba i alla fall för att få upp mina steg lite till i alla fall. Men det får bli vilodag idag.

Men jag var ju i stan, och det var andra gången sedan jag började med detta viktnedgång/komma-i-form projekt som jag verkligen kände mig riktigt glad. Jag ser ju att det har hänt massor. Och bästa grejen idag var att jag vågade testa en storlek 42 blus och KOM I DEN! Armarna och allt. Visst den satt väl inte hundra men det är inte långt från. Jag kände mig super pepp! Förutom det, jag kan ha L och XL är nästan lite stort nu när det gäller kläder på överkroppen. Rumpan, låren och benen hänger lite efter där, men de kommer så sakta så. Idag så var de där paret 48or som jag ju kämpade för att komma i förra månaden faktiskt flera cm för stora runt höften. Jag fick dra åt dem med en scarf så de inte skulle halka ned. Över låren och så sitter dem fortfarande riktigt bra.

Även om jag inte köper något just nu för vår ekonomi är inte sådan att jag kan köpa något alls egentligen, och dessutom så hoppas jag ju att jag skall gå ned mer så jag vill inte köpa en massa kläder bara för att jag är glad att jag är mindre som jag ändå inte kan använda om några månader ändå. Så jag testar och fotar och prövar och drömmer. Letar kanske efter min egen stil någonstans. Men just nu så är det en sak jag vet att jag gillar. Alla underbara glada färger! Man går runt i affärerna och blir glad av att allt sticker i ögonen av färg. Och även som den här lite ljusare t-shirten som jag prövade där det är massa färg men i en mjukare variant. Helt underbart! Och jag MÅSTE skaffa mig långa fjäderörhängen. Det är vårens coolaste accessoar enligt mig!

Kram på er! // H-M

2 kommentarer:

  1. Snygg blus och fina färger på den där toppen! Snart sitter den perfekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe. Målet är ju att komma ned mycket mer än så här så. Ja det hoppas jag! XD

      Radera