2012/05/11

En tidsresa

En å jag hittade, den leder ut i säveån.

Partille Gamla Station och Fortet på berget.

Ett av de husen som jag alltid drömt om att få bo i. (eller i alla fall liknande hus då)

Det huset jag faktiskt har bott i. Nu var det 7 år sedan jag flyttade hemifrån (det här huset).
Det är sällan man ser gamla radhuset sedan mor och far flydde Partille.

Det här trädet planterades när vi bodde där.

Och det stora trädet här i mitten planterade vi också! Det är så stort nu!

Och så var jag tvungen att fota Lille-affären. Som ju egentligen heter Lexby Livs.
Igår så låg jag ju på latsidan, fast jag ändå tog mig runt halva stan på högklackat och svettades lite lätt när man skulle trängas bland folk för att kolla på vackra kläder. Men idag så kände jag att jag ville komma igång igen och ta igen att jag inte kunde gå så mycket igår, så jag försökte mig på att gå någonstans jag inte gått innan, jag tyckte det var för långt helt enkelt. Men nu har jag bevisat för mig själv att det inte är några problem att gå till Partille. Det går fortare att gå till Allum än det gör att gå till Nordstan till fots. Och eftersom jag var i Partille efter bara en timmes promenad så kände jag att jag nog ville ha lite mer utmaning, så jag tog en omväg hem och gick via Sävenäs-motet hem istället för den snabba vägen som jag hittade på vägen ned. Det kan ju bli roligt att gå till Allum och kolla runt där istället. Och ja, Rusta är ju en favorit. Kanske gör jag om dagens lilla utflykt. Jag klämde i alla fall in 17 km idag och det känns jättebra. Imorgon skall jag försöka ta intervaller och gå med vikt samtidigt som denna veckans "sista chansen" träning innan invägningen på Söndag. Fast jag är rädd att det blir vattenvikt snart. Lingonveckan kommer när som helst. Jag har känt PMS:en skapa vissa irritationer i mig som jag aldrig hade irriterat mig på annars så jag är rätt säker. RAWWWR... akta er för ett pms-lejon. Hehehehe... Hoppas folk har tålamod. Puss och kram på er alla! //H-M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar