2012/04/27

Motion och Utmaningar

Fågel på mark.
Dagens utmaning var att fota "en fågel på mark". Och man får ju tolka fritt som man vill. Men jag valde att tolka ganska som det var. Jag hade nämligen lite annat för mig när jag var ute nyss. Jag hade ju sagt att jag skulle göra de där intervallerna med 1 minut snabbgång och 5 minuters vila emellan. Och sedan jag installerade Runkeeper appen på min mobil så behöver jag inte ta tiden på mina pass med klockan på mobilen längre. Så nu kunde jag sätta timern på 1 minut resp 5 minuter om vart annat så att jag kunde försöka göra de där intervallerna. Och det gjorde jag. Det var lite fippel med mobilen upp och ned ur fickan. Finns det verkligen inte en intervall-app nånstans så man bara kan ställa in att den ringer med olika långa mellanrum hela tiden tills man stänger av den? Får kolla upp det.

I alla fall. Jag gick 8an idag och jag har som allra bäst tidigare gått den på 1 timme och 59 minuter. Då gick jag 12 min och 36 sek/ km. (Jag har gått banan snabbare tidigare men det var länge sedan. Jag talar om den träning jag gjort nu i vår.) Med intervallerna så snabbade jag upp tempot rejält. Nu gick jag på 1 timme och 49 minuter och jag gick dessutom en liten extra omväg på den tiden. Jag gick 11 min och 3 sek/km nu. Så jag är nere på 11 minuter / km nu. Jag är jätte nöjd.

Stegräknaren hade efter passet jag gick nu räknat ihop 13277 steg idag. WOW! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar