2012/04/20

Dagens utmaning och motion


Gårdagens utmaning: En cykel!
Jag ger inte upp pga lite regn!
Och dagens utmaning gick ut på att fota något som motiverar oss. Och idag var jag ännu en gång tvungen att trotsa uselt väder för att klämma in den där viktiga promenaden. Och jag gick 10,63 km idag. Jag var inte säker på hur långt jag skulle gå när jag gick ut. Funderade på att gå en kortare promenad. Men när jag väl var ute så tänkte jag att skit samma om det regnar, jag är ju redan blöt. Kan lika gärna klämma in några extra km så att jag åtminståne kan känna mig glad och nöjd med dagens motion. Och det gör jag. Dessutom så har det äntligen efter lingonveckans otrevliga stillastående i vikten börjat gå nedåt igen. Och jag kan konstatera att redan nu några dagar innan jag har motionerat i tre veckor i sträck, så har jag gått ned mer i vikt av att äta efter kcal räkning och promenera varje dag, än jag gjorde totalt på tre månader med lchf. Okej, jag får väl säga att det finns argument om att man går upp allt igen om man bantar med kcal och sedan börjar äta igen efteråt. Men för min del handlar det dels om att ta kontroll över något jag inte har kontroll över. Och motionen, motionen är det som kommer hålla mig smal även när jag är nere i min ideal vikt. Och jag längtar efter att känna mig som jag gör just nu (trött men så nöjd och glad och stolt) varje morgon när jag vaknar. Till och med en urusel dag så vet jag att den "jobbiga" promenaden efter den är klar kommer få mig att känna mig kanon. Eller i alla fall mycket bättre än om jag låter bli att gå.

I alla fall. Det som motiverar mig är - mig själv! Jag motiverar mig själv varje dag. Att se att jag klarar saker jag inte trodde var möjliga. Att se hur jag blir starkare och starkare, hur saker passar liiiite bättre varje dag. Att se att jag klarar så jävla mycket. Och att jag börjar kunna känna att jag kan lita på min envishet. Jag ger aldrig upp, och nu har jag fått tag på en stadig väg att gå på som ger resultat för mig i den takt jag vill ha. Jag skall bara komma ihåg detta alla de dagar då vikten står still och vädret är kasst eller humöret är bajs. Att det ändå gör nytta!

//Kram kram!

1 kommentar:

  1. Härligt Miranda, jag hejjar på dig! vi får ta en promenad tillsammans i veckan tycker jag... tusen pussar

    SvaraRadera