2012/04/28

17,75 km!


Dagens utmaning: Något väldigt vackert!
Jag vet inte varför det blev så långt idag. Jag gick ut för att gå min mil runda och sedan så kom det över mig att jag skulle försöka klara av min 15 km utmaning idag. Det är bra också för det är min "sista chansen träning" idag innan invägningen imorgon. Och nära jag nästan var klar med rundan så insåg jag att jag skulle hamna på ca 14 och lite till km så jag beslutade att ta en sväng till runt Härlanda tjärn, den korta rundan där bara för att verkligen gå mer än 15 km. Jag var inte beredd på att hamna på nästan 18 km. Men det är ju så jäkla kul! Jag klarade utmaningen och ganska så mycket till! Jag är bara 4 km ifrån att gå göteborgsvarvets sträcka 22 km. Och jag gick mina 17,75 km på 3 timmar och 43 minuter. Så att gå 4 km till skulle kanske bli 4 timmar och 30 min. Och det är väl inte en allt för kass tid för ett göteborgsvarv i promenadtakt.

Jag har i alla fall mycket trötta fötter och det känns i kroppen att jag gått långt. Benhinnorna gnäller lite men det är mest att jag behöver stretcha lite mer och sedan är det lite skönt på något sätt att känna den där härliga känslan av en skön träningsvärk.

Jag skall unna mig själv något gott idag. Det kommer bli en hallon och banan smoothie med mjölk. Om den blir fin kanske jag fotar och lägger upp. Men jag letar fortfarande efter att kcal sparsamma lite mysigare mat som man kan njuta av ibland utan att det blir en allt för stor utgift från mitt sparkonto av kalorier. Jaja. Ibland får man ju så klart unna sig något som inte är så sparsamt också. Jag tror kroppen kan må bra av att särskilt om man är snål mot den till vardags, få en liten kick av mer näringsrik/energirik mat då och då. Men kost är kost. Jag käkar precis vad jag vill, men mindre portioner och oftare. Och försöker käka nyttigare. Det går helt ok!
//H-M

2 kommentarer:

  1. Snygg tröja du har! Eller hela du är såklart snygg men tröjan var awesome-snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Den hittade jag i julas på rean. =)

      Radera