2012/03/21

Star Wars och Hemligheten!

Jag har testspelat Star Wars. Jag har spelat en hel del WoW på sista tiden. Mest för att jag inte har något bättre att göra. Men det börjar kännas lite tjatigt. Så jag passade på att testa att spela Star Wars: The Old Republic. Och det är ett grymt involverande skönt rpg. Jag gillar story elementen väldigt mycket. Det är min rolls egna äventyr som intresserar mig, särskilt som jag får välja själv hur min lilla jedi skall ta sig fram igenom kraften och universumet. Jag fastnade snabbt i bara rollspelselementet i storyn. Att man får en companion som håller en sällskap är också härligt. Jag kom upp på lvl 15 på min första karaktär alldeles för fort. Nu kan jag inte spela mer (eftersom jag inte köpt spelet) om jag inte gör en ny roll. (Vilket jag nog kommer att göra! Men det känns ändå lite surt eftersom jag gärna hade fortsatt på samma story. Undrar hur kul spelet är när dina karaktärsquestar är slut? Det är ju dem som jag gillar.) Hmm... hmm.. i alla fall. Över till något annat. Hemligheten.

När jag gick på folkhögskola första året, det var ca 4 år sedan nu (gisses!) så visade en vän på internatet oss filmen "The Secret". Och till stor del så känns det så knasigt att prata om den här filmen. För den är precis så där otäckt sensationalistisk som alla överdrivna insålda saker brukar vara. MIRAKEL KUR! BANTNINGSPILLER! MELONER GÖR DIG RIK! osv osv. Och så är filmen. Gång på gång bankar den in samma budskap. "The law of attraction" Lika söker sig till Lika. Du kan genom att övertyga dig att något är sant få det att bli sant. Typ. Jag gjorde ett experiment redan samma kväll. För att jag då längtade efter kärleken. Jag visste till och med hur han skulle se ut. Och filmen föreslog att man skulle rita eller skriva ned sina önskningar. SÅ jag ritade en bild av min blivande pojkvän. Jag önskade mig, mörkbruna ögon, mörkbrunt hår och ganska smal tyckte jag var fint. Sedan så tyckte jag att glasögon nog passade. Jag ritade glasögon på honom av någon anledning. Fyrkantiga glasögon. Jag skrev en massa egenskapen jag ville ha på detta pappret. Sedan så hade jag det pappret i min byrålåda resten av det halvåret av skolan. Tittade på den ibland och försökte tänka - honom skall jag träffa. (jag tror det finns en chans att jag har den här bilden kvar någonstans i källaren, men jag inser att det inte skulle bevisa något. eftersom jag lika gärna skulle kunna ha ritat den efteråt och daterat den medvetet fel. -- MEN JAG VET VAD JAG RITADE. och det räcker.)

Sedan så flyttade jag, alla mina teckningar hamnade på vinden hos mamma och pappa (därav vet jag inte vart bilden tog vägen exakt) Och jag åkte till en annan folkhögskola. I september samma år så träffade jag min sambo. Han har mörkbrunt hår, mörkbruna ögon och han är smal på det sätt jag önskade mig. Han har till och med en liknande ansiktsform till det jag visualiserat. --- Men han hade inte de där fyrkantiga glasögonen. Det var först några månader senare som han köpte sina DG glasögon (som var fyrkantiga så som jag hade ritat dem). KUSLIGT! I alla fall. -- jag ville bara skriva ned det. Vem vet vad som kan hända om man bara bestämmer sig för att jag vill ha det så.

Min nya utmaning till The Secret är: Vikten. Dags att måla en ny teckning. Det kan gå fort, eller ta lång tid. Men det gäller att tänka att man redan har det man vill ha typ. XD I alla fall. Positivt tänkande gör en jävla massa för att få en att fixa en massa saker som man aldrig trodde man kunde fixa. Inget är omöjligt. osv.

Många kramar /M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar