2012/03/29

Fake it til you make it!

FAKE IT!
Det är min nya filosofi. Jag går runt hela tiden och tänker "när jag blir smal skall jag..." men gör inte direkt mycket åt saken heller. Inte så mycket som jag skulle kunna göra. Andra kan säga "jag har inte tid" men inte jag. Jag har all tid jag behöver. Nåväl.

Plötsligt, när jag började tänka efter "The secret"-filosofin så insåg jag - VARFÖR kan jag inte göra allt det där som jag "skall göra när jag blir smal" nu? Enligt "the secret" så är hemligheten att tänka positivt, att tänka som om man redan hade det man  ville ha. Och jag vill ha (-60 kg vikt). Så jag följde tanken till sitt slut.

Vem är jag om jag vore smal? Hur är det att vara smal? Vad gör jag? Jag skrev ett brev från mitt "smala jag" till mig själv nu och berättade om allt jag gjorde när jag var smal. Det var väldigt befriande att skriva det brevet. Jag hade ju nått målet redan.

Och då lärde jag mig några saker om mig själv som jag inte visste. Till exempel så vill jag dansa. Jag vill hemskt gärna träna dans. Det gjorde jag nämligen när jag var smal. Och jag gick i högklackat så ofta jag kunde! Jag klädde mig i alla de där kläderna jag ser på stan och bara suktar efter hela tiden. Jag hade dessutom starkt och friskt hår. Osv osv. Om man får drömma så gör man ju det. Och här var meningen att beskriva allt jag verkligen drömde om.

Men det slog mig direkt efter att jag skrivit det här brevet att väldigt få av sakerna jag drömde om var omöjliga att göra bara för att jag var tjock. En del av dem kanske till och med skulle hjälpa mig bli smal om jag bara fick rumpan ur soffan och gjorde dem. Till exempel - jag vill gå i högklackat. Det gör ont i fötterna när man är tung och ovan. Men jag kan väl ändå öva upp det? Det är säkert väldigt bra träning för benen att gå i högklackat. Jag vill klä mig snyggt - inte i en säck. Bildbevis är här. Jag hittade en sjukt snygg jeansjacka jätte billigt igår. Och när jag går ut i den så känner jag mig mycket snyggare. (Nya kläder har ju den känslan också - men en jeansjacka är lätt att matcha med många olika saker och håller länge också!)

Vissa saker som är mål just nu är dock inte lika lätta att uppnå, nästa mål är att kunna gå ut i det där paret snygga jeans som jag fick ärva av A.

Vidare så funkar den här tanken "Jag är redan smal" så här när man går och handlar. "Vänta lite nu... om jag är smal så tror jag nog jag skulle vara mer försiktig med att äta chips/godis/glass och sånt. Jag skulle vara rädd för att gå upp igen." Så jag lyckades undvika att köpa dumheter också. Iof är det svårt för en impulsdriven människa som jag som saknar självkontroll (om jag inte passar mig GRYMT noga) att komma ihåg sånt här jämt. Men jag hoppas jag kan fortsätta att tänka så här. För oavsett om jag skulle gå ned i vikt eller ej så känner man sig gladare när man gör saker som man vill göra. Och inte skjuter upp dem tills man uppnått en dröm som oftast känns hopplöst långt borta. Idag Fejkade jag det. Imorgon så har jag uppnått drömmen!

Puss och kram //Hanna-Mirari

2 kommentarer: