2012/03/31

Dagens utmaning: En lapp


Jag missade gårdagens utmaning, för jag var på stan och sprang runt massa. Men det får vara, meningen med utmaningen är att ge oss en anledning till att gå ut och röra på oss lite varje dag. Och det gjorde jag ju igår så jag ger mig själv godkänt på utmaningen igår, även om jag inte får MVG såklart. Hehe. I alla fall. Idag var utmaningen att hitta en lapp någon hade satt upp och fota. Jag hittade min lapp redan i förrgår, men jag gick ut och hittade den igen idag. Och jag passade på att testa hur det var att gå i ännu högre klackar än de jag hade igår. De här klackarna är kanske 6 cm höga. De andra som jag går med är 4 cm höga. Jag tänker att jag sakta övar mig mot högre höjder.

Jag klarade precis att gå den bit jag gick på de här klackarna. Det är dessutom så att jag har en ovanligt stel och oböjbar stortå på ena foten. Den behöver lite övning på det här sättet. Tanken är att inte ta ut sig på klackarna. Inte ge sig själv skavsår eller smärta. Utan bara gå så långt jag kan utan att det gör ont. Gör det ont så skall jag sluta. Och försöka gå lite varje dag. Öka mängden och längden på träningen allt eftersom jag fixar mer. Det märks att man behöver benstyrka för att klara att gå i såna här skor. Jag tror att jag bygger upp muskler jag sällan använder och ger mig själv mer kroppskontroll genom att öva på att gå i högklackat.


Och JO! Jag har gått ned lite mer än 2 kg sedan jag började med det här. Men jag vet inte om det beror på det jag håller på med, eller om det beror på vanliga höjningar och stigningar under en månad. Vi får se.

Puss och Kram / Hanna-Mirari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar